Skip to content

Usein kysytyt kysymykset

Täältä löydät vastauksia Kuuloverkon tuotteita ja palveluita koskeviin kysymyksiin. Jos et löydä vastausta kysymykseesi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

kuuloverkko-ukk
Kuulokoje

1. Kuinka voin hankkia kuulokojeen?

Kuulokojeen ostaminen alkaa kuulontutkimuksesta. Kun kuulosi on tutkittu, audionomi esittelee kojevalikoimastamme sopivimmat kuulokojeet juuri sinun kuuloosi ja käyttötarpeeseen. Varaa aika kuulontutkimukseen.

2. Milloin kuulokoje tulisi hankkia?

Suosittelemme kojeen hankintaa mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, kun kuulonalenema on todettu. Voit lukea hyödyistä tästä.

3. Kuinka nopeasti saan yksilöllisen kuulokojeen?

Kuulokojeen ostaminen alkaa kuulontutkimuksesta. Nopeimmillaan kuulokojeen voit saada jo ensimmäisellä käynnilläsi tutkimuksen jälkeen. Toimitusaikaan vaikuttaa sekä kuulonalenemasi että korvien rakenne, millainen kuulokoje on sopivin sinulle. Jos valintasi on yksilöllisellä korvakappaleella oleva koje, toimitusaikamme yleensä on noin 1-2 viikkoa. Varaa aika kuulontutkimukseen.

4. Voinko hakea toisen henkilön tilaaman kuulokojeen?

Voit, mutta suosittelemme kuitenkin, että kuulokoje noudetaan itse, jotta kojeita voidaan tarvittaessa säätää, tarkistaa istuvuus ja käydä läpi kojeiden toiminnot ja huollot.

5. Kuulokojeeni on kadonnut, mitä teen?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Uuden kuulokojeen sovitus kadonneen tilalle onnistuu yleensä nopeasti.

6. Kuulokojeessani on jokin vika, mitä teen?

Kuulokojeet ja syyt huonoon kuulemiseen ovat moninaiset. Tärkeää on ensin varmistua siitä, että kojeessa on toimiva paristo sekä kuulokojeet että korvat ovat puhdistetut ohjeiden mukaan. Jos olet kuitenkin huolehtinut näistä ja kuulokojeesi ei toimi kuten ennen, ota yhteyttä huoltoomme.

7. Onko kuulokojeissa takuu?

Kuulokojeissamme on materiaali- ja valmistusvirheiden osalta 2 vuoden takuu. Jos sinulla on kojeessasi yksilöllinen korvakappale, korvakappaleen istuvuustakuu on 3 kk. Muista, että takuu ei ole voimassa, jos olet itse yrittänyt korjata kojettasi. Ota yhteys heti vian havaittuasi huoltoomme.

8. En kuule enää hyvin kojeellani, mitä teen?

Kuulo, kuten muutkin aistimme, muuttuvat kaiken aikaa. Tärkeää on ensin varmistua siitä, että kojeessa on toimiva paristo ja että sekä kuulokojeet että korvat ovat puhdistetut ohjeiden mukaan. Jos olet kuitenkin huolehtinut näistä ja kuulokojeesi ei vahvista ääniä kuten aikaisemmin, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

9. Mistä hankin kuulokojeen tarvikkeita?

Kuulokojeiden tarvikkeet voit ostaa kätevästi Kuulotarvikkeen verkkokaupasta, joka palvelee sinua myös puhelimitse.

Ajanvaraus ja asiakaspalvelu

1. Miten voin perua aikani?

Peru aikasi mahdollisimman pian sairauden tai esteen tullessa. Ota yhteyttä ensisijaisesti puhelimitse keskitettyyn ajanvaraukseemme 09 2786 2040 tai sähköpostitse ajanvaraus@audmet.fi.

2. Voinko varata ajan audionomille myös ilta-aikaan?

Olemme avoinna myös sopimuksen mukaan. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

3. Varaanko ajan audionomille vai korvalääkärille?

Audionomi eli kuulontutkija on kuulemisen ja kuulokojeiden asiantuntija. Korvalääkärit eli korva-, nenä- ja kurkkutautien erikoislääkärit tutkivat ja hoitavat ylähengitysteiden, sekä pään ja kaulan alueen tulehduksellisia sekä kasvainsairauksia. Audionomi ohjaa sinut aina tarvittaessa korvalääkärille.

4. Ajanvaraus korvalääkärille?

Jos tarvitset korvalääkäriä, ota yhteyttä omaan terveyskeskukseesi tai yksityiseen lääkäriasemaan. Korvalääkärit eli korva-, nenä- ja kurkkutautien erikoislääkärit tutkivat ja hoitavat ylähengitysteiden, sekä pään ja kaulan alueen tulehduksellisia sekä kasvainsairauksia.

Toimipisteet

1. Mitkä maksutavat Kuuloverkolla on käytössä?

Meillä maksuvälineenä käteisen lisäksi käyvät suomalaisten pankkien pankki- ja luottokortit, S-pankin sirullinen maksukortti, VISA ja Mastercard, Diners. Kuulokojeet laskutamme.

2. Do you speak english?

Yes, we do.

3. Talar ni svenska?

Ja, det gör vi.