Usein kysytyt kysymykset

Tältä sivulta löydät vastauksia meiltä usein kysyttyihin kysymyksiin. Jos et kuitenkaan löydä vastausta kysymykseesi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Usein kysytyt kysy­mykset

Tältä sivulta löydät vastauksia meiltä usein kysyttyihin kysymyksiin. Jos et kuitenkaan löydä vastausta kysymykseesi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Kuulokoje

Kuinka voin hankkia kuulokojeen? Kuulokojeen osto alkaa kuulontutkimuksesta. Kun kuulosi on tutkittu, audionomi esittelee kojevalikoimastamme sopivimmat kuulokojeet juuri sinun kuuloosi ja käyttötarpeeseen. Varaa aika kuulontutkimukseen.

Milloin kuulokoje tulisi hankkia? Suosittelemme kojeen hankintaa mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, kun kuulonalenema on todettu. Voit lukea hyödyistä tästä.

Kuinka nopeasti saan yksilöllisen kuulokojeen? Kuulokojeen osto alkaa kuulontutkimuksesta. Nopeimmillaan kuulokojeen voit saada jo ensimmäisellä käynnilläsi tutkimuksen jälkeen. Toimitusaikaan vaikuttaa sekä kuulonalenemasi että korvien rakenne, millainen kuulokoje on sopivin sinulle. Jos valintasi on yksilöllisellä korvakappaleella oleva koje, toimitusaikamme yleensä on noin 1-2 viikkoa. Varaa aika kuulontutkimukseen.

Voinko hakea toisen henkilön tilaaman kuulokojeen? Voit, mutta suosittelemme kuitenkin, että kuulokoje noudetaan itse, jotta kojeita voidaan tarvittaessa säätää, tarkistaa istuvuus ja käydä läpi kojeiden toiminnot ja huollot.

Kuulokojeeni on kadonnut, mitä teen? Ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Uuden kuulokojeen sovitus kadonneen tilalle onnistuu yleensä nopeasti.

Kuulokojeessani on jokin vika, mitä teen? Kuulokojeet ja syyt huonoon kuulemiseen ovat moninaiset. Tärkeää on ensin varmistua siitä, että kojeessa on toimiva paristo sekä kuulokojeet että korvat ovat puhdistetut ohjeiden mukaan. Jos olet kuitenkin huolehtinut näistä ja kuulokojeesi ei toimi kuten ennen, ota yhteyttä huoltoomme.

Onko kuulokojeissa takuu? Kuulokojeissamme on materiaali- ja valmistusvirheiden osalta 2 vuoden takuu. Jos sinulla on kojeessasi yksilöllinen korvakappale, korvakappaleen istuvuustakuu on 3 kk. Muista, että takuu ei ole voimassa, jos olet itse yrittänyt korjata. Ota yhteys heti vian havaittuasi huoltoomme.

En kuule enää hyvin kojeellani, mitä teen? Kuulo, kuten muutkin aistimme, muuttuvat kaiken ikää. Tärkeää on ensin varmistua siitä, että kojeessa on toimiva paristo sekä kuulokojeet että korvat ovat puhdistetut ohjeiden mukaan. Jos olet kuitenkin huolehtinut näistä ja kuulokojeesi ei vahvista ääniä kuten aikaisemmin, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Mistä hankin kuulokojeen tarvikkeita? Kuulokojeiden tarvikkeet voit ostaa kätevästi myymälöistämme Helsingistä ja Järvenpäästä sekä verkkokaupastamme.

Kuulokoje

Kuinka voin hankkia kuulokojeen? Kuulokojeen osto alkaa kuulontutkimuksesta. Kun kuulosi on tutkittu, audionomi esittelee kojevalikoimastamme sopivimmat kuulokojeet juuri sinun kuuloosi ja käyttötarpeeseen. Varaa aika kuulontutkimukseen.

Milloin kuulokoje tulisi hankkia? Suosittelemme kojeen hankintaa mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, kun kuulonalenema on todettu. Voit lukea hyödyistä tästä.

Kuinka nopeasti saan yksilöllisen kuulokojeen? Kuulokojeen osto alkaa kuulontutkimuksesta. Nopeimmillaan kuulokojeen voit saada jo ensimmäisellä käynnilläsi tutkimuksen jälkeen. Toimitusaikaan vaikuttaa sekä kuulonalenemasi että korvien rakenne, millainen kuulokoje on sopivin sinulle. Jos valintasi on yksilöllisellä korvakappaleella oleva koje, toimitusaikamme yleensä on noin 1-2 viikkoa. Varaa aika kuulontutkimukseen.

Voinko hakea toisen henkilön tilaaman kuulokojeen? Voit, mutta suosittelemme kuitenkin, että kuulokoje noudetaan itse, jotta kojeita voidaan tarvittaessa säätää, tarkistaa istuvuus ja käydä läpi kojeiden toiminnot ja huollot.

Kuulokojeeni on kadonnut, mitä teen? Ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Uuden kuulokojeen sovitus kadonneen tilalle onnistuu yleensä nopeasti.

Kuulokojeessani on jokin vika, mitä teen? Kuulokojeet ja syyt huonoon kuulemiseen ovat moninaiset. Tärkeää on ensin varmistua siitä, että kojeessa on toimiva paristo sekä kuulokojeet että korvat ovat puhdistetut ohjeiden mukaan. Jos olet kuitenkin huolehtinut näistä ja kuulokojeesi ei toimi kuten ennen, ota yhteyttä huoltoomme.

Onko kuulokojeissa takuu? Kuulokojeissamme on materiaali- ja valmistusvirheiden osalta 2 vuoden takuu. Jos sinulla on kojeessasi yksilöllinen korvakappale, korvakappaleen istuvuustakuu on 3 kk. Muista, että takuu ei ole voimassa, jos olet itse yrittänyt korjata. Ota yhteys heti vian havaittuasi huoltoomme.

En kuule enää hyvin kojeellani, mitä teen? Kuulo, kuten muutkin aistimme, muuttuvat kaiken ikää. Tärkeää on ensin varmistua siitä, että kojeessa on toimiva paristo sekä kuulokojeet että korvat ovat puhdistetut ohjeiden mukaan. Jos olet kuitenkin huolehtinut näistä ja kuulokojeesi ei vahvista ääniä kuten aikaisemmin, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Mistä hankin kuulokojeen tarvikkeita? Kuulokojeiden tarvikkeet voit ostaa kätevästi myymälöistämme Helsingistä ja Järvenpäästä sekä verkkokaupastamme.

Ajanvaraus ja asiakaspalvelu

Miten voin perua aikani? Peru aikasi mahdollisimman pian sairauden tai esteen tullessa. Puhelimitse keskitettyyn ajanvaraukseemme 09 2786 2040, chat-palvelumme kautta tai sähköpostitse ajanvaraus@audmet.fi

Voinko varata ajan audionomille myös ilta-aikaan? Olemme avoinna myös sopimuksen mukaan. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Ajanvaraus audionomille vai korvalääkärille? Audionomi eli kuulontutkija on kuulemisen ja kuulokojeiden asiantuntija. Korvalääkärit eli korva-, nenä- ja kurkkutautien erikoislääkärit tutkivat ja hoitavat ylähengitysteiden, sekä pään ja kaulan alueen tulehduksellisia sekä kasvainsairauksia. Audionomi ohjaa aina tarvittaessa korvalääkärille.

Ajanvaraus korvalääkärille? Jos tarvitset korvalääkäriä, ota yhteyttä omaan terveyskeskukseesi tai yksityiseen lääkäriasemaan. Korvalääkärit eli korva-, nenä- ja kurkkutautien erikoislääkärit tutkivat ja hoitavat ylähengitysteiden, sekä pään ja kaulan alueen tulehduksellisia sekä kasvainsairauksia.

Ajanvaraus ja asiakaspalvelu

Miten voin perua aikani? Peru aikasi mahdollisimman pian sairauden tai esteen tullessa. Puhelimitse keskitettyyn ajanvaraukseemme 09 2786 2040, chat-palvelumme kautta tai sähköpostitse ajanvaraus@audmet.fi

Voinko varata ajan audionomille myös ilta-aikaan? Olemme avoinna myös sopimuksen mukaan. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Ajanvaraus audionomille vai korvalääkärille? Audionomi eli kuulontutkija on kuulemisen ja kuulokojeiden asiantuntija. Korvalääkärit eli korva-, nenä- ja kurkkutautien erikoislääkärit tutkivat ja hoitavat ylähengitysteiden, sekä pään ja kaulan alueen tulehduksellisia sekä kasvainsairauksia. Audionomi ohjaa aina tarvittaessa korvalääkärille.

Ajanvaraus korvalääkärille? Jos tarvitset korvalääkäriä, ota yhteyttä omaan terveyskeskukseesi tai yksityiseen lääkäriasemaan. Korvalääkärit eli korva-, nenä- ja kurkkutautien erikoislääkärit tutkivat ja hoitavat ylähengitysteiden, sekä pään ja kaulan alueen tulehduksellisia sekä kasvainsairauksia.

Kuulonsuojaimet

Miten voin ostaa yksilölliset kuulonsuojaimet? Ota yhteyttä ajanvaraukseemme ja varaa aika asiantuntijallemme, sillä hän ottaa korvakäytävistäsi valosmallit, joiden mukaan kuulonsuojaimet valmistetaan. Korvien tulee olla puhtaat malleja otettaessa, tarvittaessa varaa aika korviesi huuhteluun omalta terveydenhoitajaltasi tai yksityiseltä lääkäriasemalta.

Kuinka kauan mallinotto vie? Varaa aikaa noin 30 min.

Kuinka nopeasti saan yksilölliset kuulonsuojaimet? Toimitusaikamme on noin 2-3 viikkoa siitä, kun valokset on otettu korvasta.

Ovatko kuulonsuojaimet turvallisia käyttää? Kaikki Elacin kuulonsuojaimet ovat testattu, sertifioitu ja omaavat CE merkinnän. Kaikki kuulosuojaimet ovat työsuojelulainsäädännön alaisia henkilökohtaisia suojaimia. Kuulosuojaimet on testattava ja sertifioitava, ja mikäli suojain läpäisee testit sille annetaan CE-tunnus. Oman turvallisuutesi kannalta on olennaista varmistaa, että käyttämässäsi kuulonsuojaimissa on CE-tunnus.

Kuulonsuojaimet

Miten voin ostaa yksilölliset kuulonsuojaimet? Ota yhteyttä ajanvaraukseemme ja varaa aika asiantuntijallemme, sillä hän ottaa korvakäytävistäsi valosmallit, joiden mukaan kuulonsuojaimet valmistetaan. Korvien tulee olla puhtaat malleja otettaessa, tarvittaessa varaa aika korviesi huuhteluun omalta terveydenhoitajaltasi tai yksityiseltä lääkäriasemalta.

Kuinka kauan mallinotto vie? Varaa aikaa noin 30 min.

Kuinka nopeasti saan yksilölliset kuulonsuojaimet? Toimitusaikamme on noin 2-3 viikkoa siitä, kun valokset on otettu korvasta.

Ovatko kuulonsuojaimet turvallisia käyttää? Kaikki Elacin kuulonsuojaimet ovat testattu, sertifioitu ja omaavat CE merkinnän. Kaikki kuulosuojaimet ovat työsuojelulainsäädännön alaisia henkilökohtaisia suojaimia. Kuulosuojaimet on testattava ja sertifioitava, ja mikäli suojain läpäisee testit sille annetaan CE-tunnus. Oman turvallisuutesi kannalta on olennaista varmistaa, että käyttämässäsi kuulonsuojaimissa on CE-tunnus.

Myymälät ja toimipisteet

Onko myymälöissä sama valikoima? Tuotevalikoimamme vaihtelee ja perustuu myymälän kokoon. Jos olet kiinnostunut tietystä tuotteesta, voit varmistaa saatavuuden myymälästämme. Myymälöiden lisäksi palvelee verkkokauppamme.

Maksutavat? Meillä maksuvälineenä käteisen lisäksi käyvät suomalaisten pankkien pankki- ja luottokortit, S-pankin sirullinen maksukortti, VISA ja Mastercard, Diners. Kuulokojeet laskutamme.

Do you speak english? Yes, we do.

Talar ni svenska? Ja, det gör vi.

Myymäläehdot

Myymäläehdot 

Kuuloverkko/ Audmet Oy, PL 408, 00811 Helsinki, omistaa ja ylläpitää näitä myyntiehtoja. Kuuloverkko/Audmet Oy on kaupparekisteriin merkitty arvonlisäverovelvollinen yritys, jonka Y-tunnus on 0668984-9.  

Kuuloverkko/ Audmet Oy on mm. Oticon ja Bernafon kuulokojeiden maahantuoja sekä kuulonkuntoutuspalveluiden tarjoaja. Nämä myyntiehdot toteutuvat vain, kun kaupassa on kyse Oticonin tai Bernafonin tuotteista, sekä myymälöiden tuotteet 

 

  1. Soveltamisala ja ehtojen hyväksyminen

Nämä myyntiehdot muodostavat sopimuksen, jonka osapuolina ovat asiakas ja Kuuloverkko/ Audmet Oy ja koskevat myymiämme kuulonhuollon tuotteita ja palveluita sekä niiden toimittamista asiakkaillemme.   

 

  1. Kuulokojekokeilu ennen ostopäätöstä

Kuulokojeet ja lisälaitteita on mahdollista saada kokeiluun, jos seuraavat ehdot täyttyvät: 

  • Vähintään 18-vuoden ikä tai alaikäisellä huoltajan suostumus, henkilöllisyys todistettava.  
  • Asiakas sitoutuu maksamaan kaikki kokeilusta aiheutuvat kustannukset voimassa olevan hinnaston mukaisesti, siitäkin huolimatta, että kokeilu ei johda ostopäätökseen. 
  • Asiakas sitoutuu maksamaan voimassa olevan hinnaston mukaisesti, jos koje katoaa kokeilun aikana. 
  • Asiakas sitoutuu palauttamaan kokeilussa olleet kojeet ja laitteet ennalta sovitun aikataulun mukaisesti. 

 

  1. Kuulokojeen ostopäätös

Kuuloverkko/ Audmet Oy takaa asiakkaalle: 

  • Uuden käyttämättömän kuulokojeen. 
  • Kahden (2) vuoden takuun kuulokojeille ja yhden (1) vuoden takuun lisälaitteille. Takuu on voimassa ostopäivästä tai laskun päiväyksestä eteenpäin. Takuun aikaiset huollot ja korjaukset ovat maksuttomia ostajalle (katsokaa tarkemmat ohjeet ”Palautukset ja hyvitykset”), myös kuljetuskustannukset Suomessa sisältyvät maksuttomina takuukorjausten osalta. 
  • Materiaalitakuu korvakappaleelle/ mikrokorvakappaleelle on yksi (1) vuosi. 
  • Kuulokojeet maksetaan laskulla. 

Takuu antaja on Kuuloverkko/ Audmet Oy. Meidän kuulokojeillamme on kahden (2) vuoden kansainvälinen takuu.  

 

Asiakkaan vastuut ja takuuehdot: 

Asiakkaan tulee huolehtia kuulokojeista ja lisälaitteista saamiensa suullisten ja kirjallisten käyttöohjeiden mukaisesti. Asiakas on velvollinen hankkimaan omalla kustannuksellaan kuluvat osat, kuten paristot, tipit, vahasuojat, väliletkut ym. sekä lisälaitteiden kuluvat osat. Jatkokäynneistä ja takuun jälkeisestä kuulokoje/ laitehuollosta peritään voimassa olevan palveluhinnaston mukaan 

Takuu raukeaa automaattisesti, jos kuulokojeita tai lisälaitteita on käsitelty tai hoidettu huolimattomasti, käytetty käyttöohjeiden vastaisestijoku muu kuin maahantuoja on suorittanut korjaustoimiakojeet tai laitteet on altistettu korroosiota aiheuttaville olosuhteillekorva on muuttunut fyysisestikojeeseen on joutunut vierasesinekoje/laite on säädetty väärin tai muissa tapauksissa käsitelty sopimattomasti. Katsokaa selvennykset takuu raukeamisen syistä kohdasta ”Kansainvälinen takuu” kuulokojeen tai lisälaitteen käyttöohjeista. Ostajan pyynnöstä kirjataan ”Takuutodistus” joka löytyy kojeen tai lisälaitteen käyttöohjeista. 

Tuotteiden omistusoikeus siirtyy asiakkaalle, kun tuotteet on kokonaan maksettu. 

Ostaja on itse vastuussa puhelimen ja kuulokojeen/ lisälaitteen välisestä yhdistämisestä pariksi ja kuulokojeen/ lisälaitteen toiminnasta puhelimen kanssa. 

 

  1. Hinnat ja maksutavat

Tarjouksessa näkyvät tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %, jotka ovat voimassa kokeilu- ja/tai tilaushetkellä. Tarvittaessa asiakas on velvollinen maksamaan postikulut. Korjaus ja huoltotöistä ilmoitamme pyydettäessä hinta-arvion. 

Käteinen sekä pankki- ja luottokorttimaksut ovat mahdollisia myymälöissämme. Lasku on saatavana joko paperisena tai sähköisessä muodossa. Maksuehto on neljätoista (14) päivän netto tai sopimuksen mukaan, viivästyskorko on 4 % ja käsittelykulu 5 €. Perintäasioissa yhteistyökumppanimme on Lowell Suomi Oy. 

 

  1. Myyntiehdot 

Tuotteiden toimituksesta sovitetaan aina yhdessä asiakkaan kanssa tapauskohtaisesti. Osa tuotteista on mahdollista postittaaTuotteita toimitetaan vain Suomen alueella. 

Tilatut tuotteet pyritään toimittamaan viipymättä. Emme ole vastuussa viivästyksistä tai puutteista, jos viivästykset tai puutteet aiheutuvat meistä riippumattomista olosuhteista, ns force majeure-syy. 

Ostajan tulee tarkistaa toimitettu paketti ja tilatut tuotteet kohtuullisen ajan kuluessa toimituksen saapumisesta sekä varmistaa, että toimitus sisältää kaikki tilatut tuotteet ja että tuotteet ovat ehj ja hyvässä käyttökunnossa. Jos tuotteet ovat vahingoittuneet kuljetuksen aikana tai tuotteita puuttuu, ottakaa välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme soittamalla numeroon 09 2786 2040 tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen ajanvaraus@audmet.fi. Ostajan on ilmoitettava virheestä kohtuullisessa ajassa siitä, kun hän havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se. Virheilmoitus voidaan tehdä viimeistään kahden kuukauden kuluessa siitä, kun ostaja tosiasiallisesti havaitsi virheen.  

Mikäli postiin toimitettu paketti jää kokonaan noutamatta, se palautuu takaisin lähettäjälle. Koska emme voi uudelleen lähettää palautuneita tilauksia, noutamatta jäänyt tilaus katsotaan peruuntuneeksi (vaikka siitä ei ole tehty peruutusajan kuluessa virallista palautusilmoitusta). Saatte tällöin täyden hyvityksen kustannuksista pois lukien mahdolliset kokeilu– ja käsittelykulut.  

 

  1. Palautukset ja hyvitykset

Tuotteillamme on täysi vaihto- ja palautusoikeus neljäntoista (14) päivän ajan tuotteiden vastaanottamisesta. Vaihto- ja palautusoikeus ei koske virheettömiä pakkauksestaan avattuja hygieniatuotteita (kuten korvatulpat, tipit, vahasuojat) ja virheettömiä yksilöllisesti kuluttajalle valmistettuja suojaimia. 

Mikäli korvakappale/ mikrokorvakappale on epäsopiva, tulee korvakappaleisiin liittyvä reklamaatio suorittaa kolmen (3) kuukauden sisällä korvakappalleen sovituksesta. Tänä aika korvakappalleen korjaus/ uusinta on asiakkaalle maksuton. Yli kolmen (3) kuukautta vanhoista korvakappaleiden korjauksesta/ uusimisesta peritään hinnaston mukaiset kustannukset. 

Asiakaspalvelumme opastaa ostettujen tuotteiden palauttamisessa. Tuotteet on palautettava siinä kunnossa, jossa ne toimitettiin/ luovutettiin ja alkuperäisissä pakkauksissaan. Jos palautettavia tuotteita ei ole pakattu ohjeiden mukaisesti tai tuotteet eivät ole alkuperäisessä kunnossa, Kuuloverkko/ Audmet Oy:llä on oikeus kieltäytyä hyvittämästä tuotetta tai pidättää osan hyvityksestä. Vastaanotamme vain myyntikuntoisia tuotteita, emme ota vastaan avattuja paketteja. 

Säilyttäkää Postilta tms. rahtiyritykseltä saatu palautuslähetyksen kuitti, kunnes palautus on käsitelty. 

Jos ostokset on maksettu verkkopankissa tai käteisellä, hyvitys tehdään pankkitilille, jonka numeron olemme saaneet hyvitystä varten. 

Mikäli asiakas palauttaa tuotteet muulla tavoin, kuin näissä ehdoissa on esitetty, ei Kuuloverkko/ Audmet Oy:llä ole velvollisuutta ottaa vastaan tällaista palautusta, eikä tällöin maksaa myöskään hyvitystä. 

 

7.1 Palautukset ja hyvitykset palautusjakson aikana 

Jos haluatte palauttaa tuotteen vaihto- ja palautusoikeusjakson aikana, ottakaa yhteyttä asiakaspalveluumme lähettämällä sähköpostia osoitteeseen ajanvaraus@audmet.fi tai soittamalla puh. 09-2786 2040. 

 

7.2 Viallisten tuotteiden koskevat palautukset  

Jos ostettu tuote oviallinen, toimittakaa viallinen tuote myymälän. Asiakaspalvelu järjestää tuotteiden korvauksen, korjauksen tai hyvityksen. Korvaustapauksessa alkuperäiset tuotteet korvataan vastaavilla uusilla. Korvaus on mahdollista vain, jos tuotteita on vielä varastossa. Muussa tapauksessa tuotteet hyvitetään.  

 

  1. Myyntiehtojenpurkaminen 

Myyntiehtojen purkaminen edellyttää toisen osapuolen olennaista sopimusrikkomusta. 

Myyntiehdon rauettuavoimassa oleva sopimus päättyy välittömästi ja osapuolet palauttavat toisilleen jo tehdyt suoritukset. 

Virheettömästi suoritetun palvelutyön keskeyttämisestä tai peruttu tilaus ennen tavaran luovutusta peritään kohtuullinen korvaus, joka vastaa niitä kustannuksia, joita peruuttaminen saa aikaan. 

Peruuttamattomasta ajanvarauksesta veloitetaan palveluhinnaston mukaan. 

 

  1. Henkilötiedot

Tuotekokeilu edellyttää henkilötietojen antamista Kuuloverkko/ Audmet Oy:lle. Henkilötietojen käsittelystä kerrotaan erikseen Kuuloverkko/ Audmet Oy:n tietosuojaselosteessa. 

 

  1. Muutokset ja käyttöoikeudet

Kuuloverkko/ Audmet Oy pidättää oikeuden tehdä lisäyksiä ja muutoksia näihin myyntiehtoihin tai niiden osiinJos myyntiehtoja muutetaan, tiedotetaan tästä asiakkaille etukäteen. 

Kuuloverkko/Audmet Oy voi muuttaa sopimusehtoja yksipuolisesti esimerkiksi lainsäädännön muutoksen 

takia, viranomaisen päätöksestä seurauksena, hintaan vaikuttavien verojen, tullien tai muiden julkisten maksujen muutoksen johdosta tai force majeure-syystä. 

 

  1. Suositus

On suositeltavaa lukea huolellisesti tuotteiden yhteydessä esitetyt tuotetiedot ja käyttöohjeet sekä noudattaa niitä. 

 

  1. Pätevyys

Jos jokin näiden myyntiehtojen ehdoista todetaan pätemättömäksi, lainvastaiseksi tai täytäntöönpanokelvottomaksi, tämä ei vaikuta millään tavoin muiden myyntiehtojen pätevyyteen, laillisuuteen tai täytäntöönpanokelpoisuuteen. 

 

  1. Sovellettava lainsäädäntö ja oikeuspaikka

Näihin myyntiehtoihin sovelletaan Suomen lakia. 

Jos asiakas on kuluttaja (ei kaupallisesti toimiva yrittäjä), jonka kotipaikka on muualla kuin Suomessa, vakituisessa asuinpaikassa sovellettava lainsäädäntö saattaa määrätä oikeuspaikan. Edellä mainitut sovellettavaa lakia ja oikeuspaikkaa koskevat lausekkeet eivät vaikuta sopimuksen päättyessä vakituisessa asuinpaikassa sovellettavan lainsäädännön pakollisiin määräyksiin. 

 

  1. Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu neuvoo kaikissa tilauksiin ja ostoihin liittyvissä kysymyksissä. Asiakaspalveluun voi ottaa yhteyttä lähettämällä sähköpostia osoitteeseen ajanvaraus@audmet.fi tai soittamalla numeroon 09-2786 2040. 

 

Päivitetty 3.8.2020 

Myymäläehdot

Myymäläehdot 

Kuuloverkko/ Audmet Oy, PL 408, 00811 Helsinki, omistaa ja ylläpitää näitä myyntiehtoja. Kuuloverkko/Audmet Oy on kaupparekisteriin merkitty arvonlisäverovelvollinen yritys, jonka Y-tunnus on 0668984-9.  

Kuuloverkko/ Audmet Oy on mm. Oticon ja Bernafon kuulokojeiden maahantuoja sekä kuulonkuntoutuspalveluiden tarjoaja. Nämä myyntiehdot toteutuvat vain, kun kaupassa on kyse Oticonin tai Bernafonin tuotteista, sekä myymälöiden tuotteet 

 

  1. Soveltamisala ja ehtojen hyväksyminen

Nämä myyntiehdot muodostavat sopimuksen, jonka osapuolina ovat asiakas ja Kuuloverkko/ Audmet Oy ja koskevat myymiämme kuulonhuollon tuotteita ja palveluita sekä niiden toimittamista asiakkaillemme.   

 

  1. Kuulokojekokeilu ennen ostopäätöstä

Kuulokojeet ja lisälaitteita on mahdollista saada kokeiluun, jos seuraavat ehdot täyttyvät: 

  • Vähintään 18-vuoden ikä tai alaikäisellä huoltajan suostumus, henkilöllisyys todistettava.  
  • Asiakas sitoutuu maksamaan kaikki kokeilusta aiheutuvat kustannukset voimassa olevan hinnaston mukaisesti, siitäkin huolimatta, että kokeilu ei johda ostopäätökseen. 
  • Asiakas sitoutuu maksamaan voimassa olevan hinnaston mukaisesti, jos koje katoaa kokeilun aikana. 
  • Asiakas sitoutuu palauttamaan kokeilussa olleet kojeet ja laitteet ennalta sovitun aikataulun mukaisesti. 

 

  1. Kuulokojeen ostopäätös

Kuuloverkko/ Audmet Oy takaa asiakkaalle: 

  • Uuden käyttämättömän kuulokojeen. 
  • Kahden (2) vuoden takuun kuulokojeille ja yhden (1) vuoden takuun lisälaitteille. Takuu on voimassa ostopäivästä tai laskun päiväyksestä eteenpäin. Takuun aikaiset huollot ja korjaukset ovat maksuttomia ostajalle (katsokaa tarkemmat ohjeet ”Palautukset ja hyvitykset”), myös kuljetuskustannukset Suomessa sisältyvät maksuttomina takuukorjausten osalta. 
  • Materiaalitakuu korvakappaleelle/ mikrokorvakappaleelle on yksi (1) vuosi. 
  • Kuulokojeet maksetaan laskulla. 

Takuu antaja on Kuuloverkko/ Audmet Oy. Meidän kuulokojeillamme on kahden (2) vuoden kansainvälinen takuu.  

 

Asiakkaan vastuut ja takuuehdot: 

Asiakkaan tulee huolehtia kuulokojeista ja lisälaitteista saamiensa suullisten ja kirjallisten käyttöohjeiden mukaisesti. Asiakas on velvollinen hankkimaan omalla kustannuksellaan kuluvat osat, kuten paristot, tipit, vahasuojat, väliletkut ym. sekä lisälaitteiden kuluvat osat. Jatkokäynneistä ja takuun jälkeisestä kuulokoje/ laitehuollosta peritään voimassa olevan palveluhinnaston mukaan 

Takuu raukeaa automaattisesti, jos kuulokojeita tai lisälaitteita on käsitelty tai hoidettu huolimattomasti, käytetty käyttöohjeiden vastaisestijoku muu kuin maahantuoja on suorittanut korjaustoimiakojeet tai laitteet on altistettu korroosiota aiheuttaville olosuhteillekorva on muuttunut fyysisestikojeeseen on joutunut vierasesinekoje/laite on säädetty väärin tai muissa tapauksissa käsitelty sopimattomasti. Katsokaa selvennykset takuu raukeamisen syistä kohdasta ”Kansainvälinen takuu” kuulokojeen tai lisälaitteen käyttöohjeista. Ostajan pyynnöstä kirjataan ”Takuutodistus” joka löytyy kojeen tai lisälaitteen käyttöohjeista. 

Tuotteiden omistusoikeus siirtyy asiakkaalle, kun tuotteet on kokonaan maksettu. 

Ostaja on itse vastuussa puhelimen ja kuulokojeen/ lisälaitteen välisestä yhdistämisestä pariksi ja kuulokojeen/ lisälaitteen toiminnasta puhelimen kanssa. 

 

  1. Hinnat ja maksutavat

Tarjouksessa näkyvät tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %, jotka ovat voimassa kokeilu- ja/tai tilaushetkellä. Tarvittaessa asiakas on velvollinen maksamaan postikulut. Korjaus ja huoltotöistä ilmoitamme pyydettäessä hinta-arvion. 

Käteinen sekä pankki- ja luottokorttimaksut ovat mahdollisia myymälöissämme. Lasku on saatavana joko paperisena tai sähköisessä muodossa. Maksuehto on neljätoista (14) päivän netto tai sopimuksen mukaan, viivästyskorko on 4 % ja käsittelykulu 5 €. Perintäasioissa yhteistyökumppanimme on Lowell Suomi Oy. 

 

  1. Myyntiehdot 

Tuotteiden toimituksesta sovitetaan aina yhdessä asiakkaan kanssa tapauskohtaisesti. Osa tuotteista on mahdollista postittaaTuotteita toimitetaan vain Suomen alueella. 

Tilatut tuotteet pyritään toimittamaan viipymättä. Emme ole vastuussa viivästyksistä tai puutteista, jos viivästykset tai puutteet aiheutuvat meistä riippumattomista olosuhteista, ns force majeure-syy. 

Ostajan tulee tarkistaa toimitettu paketti ja tilatut tuotteet kohtuullisen ajan kuluessa toimituksen saapumisesta sekä varmistaa, että toimitus sisältää kaikki tilatut tuotteet ja että tuotteet ovat ehj ja hyvässä käyttökunnossa. Jos tuotteet ovat vahingoittuneet kuljetuksen aikana tai tuotteita puuttuu, ottakaa välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme soittamalla numeroon 09 2786 2040 tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen ajanvaraus@audmet.fi. Ostajan on ilmoitettava virheestä kohtuullisessa ajassa siitä, kun hän havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se. Virheilmoitus voidaan tehdä viimeistään kahden kuukauden kuluessa siitä, kun ostaja tosiasiallisesti havaitsi virheen.  

Mikäli postiin toimitettu paketti jää kokonaan noutamatta, se palautuu takaisin lähettäjälle. Koska emme voi uudelleen lähettää palautuneita tilauksia, noutamatta jäänyt tilaus katsotaan peruuntuneeksi (vaikka siitä ei ole tehty peruutusajan kuluessa virallista palautusilmoitusta). Saatte tällöin täyden hyvityksen kustannuksista pois lukien mahdolliset kokeilu– ja käsittelykulut.  

 

  1. Palautukset ja hyvitykset

Tuotteillamme on täysi vaihto- ja palautusoikeus neljäntoista (14) päivän ajan tuotteiden vastaanottamisesta. Vaihto- ja palautusoikeus ei koske virheettömiä pakkauksestaan avattuja hygieniatuotteita (kuten korvatulpat, tipit, vahasuojat) ja virheettömiä yksilöllisesti kuluttajalle valmistettuja suojaimia. 

Mikäli korvakappale/ mikrokorvakappale on epäsopiva, tulee korvakappaleisiin liittyvä reklamaatio suorittaa kolmen (3) kuukauden sisällä korvakappalleen sovituksesta. Tänä aika korvakappalleen korjaus/ uusinta on asiakkaalle maksuton. Yli kolmen (3) kuukautta vanhoista korvakappaleiden korjauksesta/ uusimisesta peritään hinnaston mukaiset kustannukset. 

Asiakaspalvelumme opastaa ostettujen tuotteiden palauttamisessa. Tuotteet on palautettava siinä kunnossa, jossa ne toimitettiin/ luovutettiin ja alkuperäisissä pakkauksissaan. Jos palautettavia tuotteita ei ole pakattu ohjeiden mukaisesti tai tuotteet eivät ole alkuperäisessä kunnossa, Kuuloverkko/ Audmet Oy:llä on oikeus kieltäytyä hyvittämästä tuotetta tai pidättää osan hyvityksestä. Vastaanotamme vain myyntikuntoisia tuotteita, emme ota vastaan avattuja paketteja. 

Säilyttäkää Postilta tms. rahtiyritykseltä saatu palautuslähetyksen kuitti, kunnes palautus on käsitelty. 

Jos ostokset on maksettu verkkopankissa tai käteisellä, hyvitys tehdään pankkitilille, jonka numeron olemme saaneet hyvitystä varten. 

Mikäli asiakas palauttaa tuotteet muulla tavoin, kuin näissä ehdoissa on esitetty, ei Kuuloverkko/ Audmet Oy:llä ole velvollisuutta ottaa vastaan tällaista palautusta, eikä tällöin maksaa myöskään hyvitystä. 

 

7.1 Palautukset ja hyvitykset palautusjakson aikana 

Jos haluatte palauttaa tuotteen vaihto- ja palautusoikeusjakson aikana, ottakaa yhteyttä asiakaspalveluumme lähettämällä sähköpostia osoitteeseen ajanvaraus@audmet.fi tai soittamalla puh. 09-2786 2040. 

 

7.2 Viallisten tuotteiden koskevat palautukset  

Jos ostettu tuote oviallinen, toimittakaa viallinen tuote myymälän. Asiakaspalvelu järjestää tuotteiden korvauksen, korjauksen tai hyvityksen. Korvaustapauksessa alkuperäiset tuotteet korvataan vastaavilla uusilla. Korvaus on mahdollista vain, jos tuotteita on vielä varastossa. Muussa tapauksessa tuotteet hyvitetään.  

 

  1. Myyntiehtojenpurkaminen 

Myyntiehtojen purkaminen edellyttää toisen osapuolen olennaista sopimusrikkomusta. 

Myyntiehdon rauettuavoimassa oleva sopimus päättyy välittömästi ja osapuolet palauttavat toisilleen jo tehdyt suoritukset. 

Virheettömästi suoritetun palvelutyön keskeyttämisestä tai peruttu tilaus ennen tavaran luovutusta peritään kohtuullinen korvaus, joka vastaa niitä kustannuksia, joita peruuttaminen saa aikaan. 

Peruuttamattomasta ajanvarauksesta veloitetaan palveluhinnaston mukaan. 

 

  1. Henkilötiedot

Tuotekokeilu edellyttää henkilötietojen antamista Kuuloverkko/ Audmet Oy:lle. Henkilötietojen käsittelystä kerrotaan erikseen Kuuloverkko/ Audmet Oy:n tietosuojaselosteessa. 

 

  1. Muutokset ja käyttöoikeudet

Kuuloverkko/ Audmet Oy pidättää oikeuden tehdä lisäyksiä ja muutoksia näihin myyntiehtoihin tai niiden osiinJos myyntiehtoja muutetaan, tiedotetaan tästä asiakkaille etukäteen. 

Kuuloverkko/Audmet Oy voi muuttaa sopimusehtoja yksipuolisesti esimerkiksi lainsäädännön muutoksen 

takia, viranomaisen päätöksestä seurauksena, hintaan vaikuttavien verojen, tullien tai muiden julkisten maksujen muutoksen johdosta tai force majeure-syystä. 

 

  1. Suositus

On suositeltavaa lukea huolellisesti tuotteiden yhteydessä esitetyt tuotetiedot ja käyttöohjeet sekä noudattaa niitä. 

 

  1. Pätevyys

Jos jokin näiden myyntiehtojen ehdoista todetaan pätemättömäksi, lainvastaiseksi tai täytäntöönpanokelvottomaksi, tämä ei vaikuta millään tavoin muiden myyntiehtojen pätevyyteen, laillisuuteen tai täytäntöönpanokelpoisuuteen. 

 

  1. Sovellettava lainsäädäntö ja oikeuspaikka

Näihin myyntiehtoihin sovelletaan Suomen lakia. 

Jos asiakas on kuluttaja (ei kaupallisesti toimiva yrittäjä), jonka kotipaikka on muualla kuin Suomessa, vakituisessa asuinpaikassa sovellettava lainsäädäntö saattaa määrätä oikeuspaikan. Edellä mainitut sovellettavaa lakia ja oikeuspaikkaa koskevat lausekkeet eivät vaikuta sopimuksen päättyessä vakituisessa asuinpaikassa sovellettavan lainsäädännön pakollisiin määräyksiin. 

 

  1. Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu neuvoo kaikissa tilauksiin ja ostoihin liittyvissä kysymyksissä. Asiakaspalveluun voi ottaa yhteyttä lähettämällä sähköpostia osoitteeseen ajanvaraus@audmet.fi tai soittamalla numeroon 09-2786 2040. 

 

Päivitetty 3.8.2020